Komunikaty

Nowe obowiązki w zakresie kas fiskalnych od 2015 r. W dniu 07.11.2014 r. zostało ogłoszone rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. poz. 1544). Na mocy powyższych przepisów wprowadzono zwolnienia na czas określony niektórych grup podatników i niektórych czynności z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz warunki korzystania ze zwolnienia.
Więcej informacji w zakładce VAT 
  Czytaj więcej...
Nowy obowiązek płatników - informacje o dochodach za 2014 r. w formie elektronicznej   Ustawą z dnia 26 września 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1563), która wejdzie w życie 1 stycznia 2015 r. i będzie miała zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2014 r., określono nowe zasady składania urzędom skarbowym wybranych dokumentów, głównie o symbolu PIT.

Zgodnie z wprowadzonymi zmianami, jeżeli na podstawie obowiązujących przepisów płatnik (pracodawca) obowiązany jest sporządzić informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 lub roczne obliczenie podatku PIT-40 dla więcej niż 5 podatników (pracowników) lub informacje takie są składane przez biuro rachunkowe, to ww. dokumenty oraz deklaracje PIT-4R oraz PIT-8AR należy przekazywać urzędowi skarbowemu tylko i wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej (dokument elektroniczny) zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej. W formie dokumentu elektronicznego należy również przekazywać dokument IFT-3, który może być składany tylko w tej formie.
Jeśli powyżej wymienione informacje i deklaracje będą sporządzane za nie więcej niż 5 podatników (pracowników) i czynności tych nie wykonuje biuro rachunkowe, to można je złożyć w formie papierowej. W tym przypadku obowiązuje krótszy termin na ich złożenie, gdyż informacje PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 oraz PIT-40 sporządzane w formie papierowej składa się urzędom skarbowym w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym, natomiast termin sporządzenia i przesłania tych informacji podatnikowi (pracownikowi) pozostaje bez zmian (koniec lutego roku następującego po roku podatkowym). Spełnienie warunku do przesyłania ww. dokumentów w tradycyjny (pisemny) sposób nie pozbawia prawa do ich złożenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Powyższym zmianom towarzyszy udostepnienie przez Ministerstwo Finansów  Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD), umożliwiającej złożenie w ramach jednej transmisji danych do 20 000 PIT-11, PIT-8C, PIT-R, PIT-40 (które w UBD zostały oznaczone: PIT-11Z, PIT-8CZ, PIT-RZ oraz PIT-40Z)  oraz pobranie jednego Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) dla całej wysyłki. Oznacza to wprowadzenie dokumentu wielopozycyjnego, umożliwiającego wysyłanie urzędowi skarbowemu zbiorczej informacji o dochodach osób fizycznych, opatrzonej jednym podpisem.
  Czytaj więcej...
Terminy podatkowe w listopadzie 2014 r. Kalendarium podatnika i płatnika – listopad 2014 r.

Przypominamy o podstawowych terminach podatkowych:

 07 – piątek:

ostatni dzień na wpłatę podatku dochodowego w formie karty podatkowej - należność za październik br.,

 17 – poniedziałek:

termin złożenia informacji podsumowującej o transakcjach wewnątrzwspólnotowych - VAT-UE (w formie papierowej) za poprzedni miesiąc przez podatników, dla których suma dostaw w bieżącym i poprzednich czterech kwartałach przekroczyła 250.000.- zł, a suma nabyć była większa niż 50.000.- zł,

 20 – czwartek:

 -     należy wpłacić pobrane zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń wypłaconych ze stosunku pracy,

-     podatnicy opodatkowani w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dokonują wpłaty za październik br.,

-    ostatni dzień terminu na dokonanie wpłaty pobranej zaliczki od należności z tytułu osobiście wykonywanej działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 5-9 ustawy o pdof, tj. m.in. z tytułu umów zlecenia i o dzieło – wypłaconych w poprzednim miesiącu,

-   to ostatni dzień na wpłacenie pobranego zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat dokonanych w ubiegłym miesiącu,

-     osoby (prawne i fizyczne) - prowadzące działalność gospodarczą lub uzyskujące przychody z najmu oraz dzierżawy - dokonują wpłaty zaliczki na podatek dochodowy za październik br.,

-    osoby (prawne i fizyczne) opłacające podatki dochodowe w formie uproszczonej dokonują wpłaty zaliczki na podatek dochodowy za październik br.,

 25 – wtorek:

-     termin złożenia deklaracji VAT-7 za październik br. oraz wpłacenia podatku z niej wynikającego,

-    termin złożenia informacji podsumowującej o transakcjach wewnątrzwspólnotowych - VAT-UE (w formie elektronicznej) za poprzedni miesiąc, przez podatników, dla których suma dostaw w bieżącym i poprzednich czterech kwartałach przekroczyła 250.000.- zł, a suma nabyć była większa niż 50.000.- zł.

01 grudnia – poniedziałek:

podatnicy prowadzący działy specjalne produkcji rolnej składają deklarację PIT-6 na rok 2015.
  Czytaj więcej...
Nowa wysokość odsetek za zwłokę od 09.10.2014 r. W efekcie decyzji podjętych przez Radę Polityki Pieniężnej zmianie uległa (została obniżona) stawka odsetek za zwłokę w regulowaniu należności podatkowych.
Poczynając od 09.10.2014 r.:
- stawka odsetek za zwłokę wynosi 8% w stosunku rocznym, a
- obniżona stawka odsetek za zwłokę wynosi 6% w stosunku rocznym.
  Czytaj więcej...

 
 
 

Biuletyn Informacji Publicznej

Odwiedziło Nas

1073946 gości

Gościmy

Odwiedza nas 1 gość

Urząd Skarbowy w Zgorzelcu
ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8b
59-900 Zgorzelec
 

NIP: 615-102-40-71

Regon: 230000849

Godziny pracy:

poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek - 7.30 do 15.30
środy - 7.30 do 18.00 

 
 

Jak do nas trafić      mapa


Obsługa osoby niesłyszącej, niewidomej, głuchoniemej
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zgorzelcu informuje, iż osoby niesłyszące, niewidome, głuchonieme mają prawo skorzystać z pomocy osoby przez siebie wybranej, w celu ułatwienia nawiązania kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Ponadto kontakt z urzędem można nawiązać poprzez wysłanie faksu, drogą e-mail, kontaktu telefoniczny, bądź osobisty i poinformować o potrzebie załatwienia sprawy. Informacje o zaplanowanej wizycie w urzędzie osoba niesłysząca, niewidoma, głuchoniema, powinna zgłosić na co najmniej trzy dni przed planowaną wizytą  w urzędzie skarbowym.
Poniżej możliwe formy kontaktu:
1)      osobisty lub telefoniczny – sala obsługi klienta (tel.: 75 649 48 88),
2)      elektroniczny (e-mail) –
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć ,
3)      Fax – (tel.: 75 64 92 900),
4)      listownie – adres urzędu: Urząd Skarbowy w Zgorzelcu; ul. Boh. II Armii WP 8b  59-900 Zgorzelec.

Kierownictwo Urzędu:

Naczelnik: Władysław Sikora
Zastępca Naczelnika: Krystyna Wilgosz
Główny Księgowy: Jadwiga Stefańska
 
W sprawach skarg i wniosków Naczelnik oraz Zastępca Naczelnika
przyjmują interesantów:
 
- w poniedziałki od godz. 13.00 do 15.00
- w środy od godz. 13.00 do 15.00.
          
 

© 2014 Urząd Skarbowy w Zgorzelcu
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Template Design by funky-visions.de

Advertisement