Komunikaty

Terminy podatkowe w sierpniu 2014 r. Przypominamy o podstawowych terminach podatkowych:

07 – czwartek:

ostatni dzień na wpłatę podatku dochodowego w formie karty podatkowej - należność za lipiec br.,

18 – poniedziałek:
termin złożenia informacji podsumowującej o transakcjach wewnątrzwspólnotowych - VAT-UE (w formie papierowej) za poprzedni miesiąc przez podatników, dla których suma dostaw w bieżącym i poprzednich czterech kwartałach przekroczyła 250.000.- zł, a suma nabyć była większa niż 50.000.- zł,

20 – środa:
>  należy wpłacić pobrane zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń wypłaconych ze stosunku pracy w lipcu br.,
> ostatni dzień terminu na dokonanie wpłaty pobranej zaliczki od należności z tytułu osobiście wykonywanej działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 5-9 ustawy o pdof, tj. m.in. z tytułu umów zlecenia i o dzieło – wypłaconych w poprzednim miesiącu,
> to ostatni dzień na wpłacenie pobranego zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat dokonanych w lipcu,
> podatnicy opodatkowani w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dokonują wpłaty za miesiąc poprzedni br.,
> osoby (prawne i fizyczne) - prowadzące działalność gospodarczą lub uzyskujące przychody z najmu oraz dzierżawy - dokonują wpłaty zaliczki na podatek dochodowy za lipiec br.,
> osoby (prawne i fizyczne) opłacające podatki dochodowe w formie uproszczonej dokonują wpłaty zaliczki na podatek dochodowy za lipiec br.,

25 – poniedziałek:
> termin złożenia deklaracji VAT-7 za lipiec oraz wpłacenia podatku z niej wynikającego,
> termin złożenia informacji podsumowującej o transakcjach wewnątrzwspólnotowych - VAT-UE (w formie elektronicznej) za poprzedni miesiąc, przez podatników, dla których suma dostaw w bieżącym i poprzednich czterech kwartałach przekroczyła 250.000.- zł, a suma nabyć była większa niż 50.000.- zł.

  Czytaj więcej...
Uwaga na fałszywe wezwania do zapłaty Służba Celna ostrzega przed oszustami, którzy próbują wyłudzić pieniądze od obywateli.
Oszuści rozsyłają fałszywe wezwania do wpłacania na wskazane konto kwoty 150 złotych, jako kary za zakup nielegalnego tytoniu.
Na wezwaniach widnieje podrobiona pieczęć Izby celnej w Rzepinie. Konto jest fałszywe i nie należy do Izby Celnej w Rzepinie (prawidłowy numer konta zawsze można znaleźć na stronie internetowej izby). Dyrektor izby natychmiast złożył w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury.
Izba Celna w Rzepinie uruchomiła specjalny numer telefonu (95 75 09 243), gdzie każda osoba zaniepokojona nagłym wezwaniem do wpłacenia należności może zgłosić ten fakt i uzyskać pełną informację. Obywatele mogą się także kontaktować w tej sprawie drogą mailową na adres:
ic.rzepin@rze.mofnet. gov.pl
Fałszywe wezwania
Od wtorku (22 lipca) do Izby Celnej w Rzepinie zgłaszają się  mieszkańcy z terenu całej Polski  zaniepokojeni nagłymi wezwaniami. Ktoś podszywając się pod nieistniejący Dział Przestępczości Podatkowej w Rzepinie wzywa pisemnie do dobrowolnego poddania się karze lub żąda stawienia się w „urzędzie celnym w Rzepinie" lub wpłacenia na wskazane konto kwoty 150 zł, co ma  spowodować  „zakończenie czynności dochodzeniowych".
To oczywiste oszustwo
Służba Celna nigdy nie zwraca się do obywateli z żądaniem wpłaty bez przeprowadzenia niezbędnych i wymaganych prawem czynności.
Pierwszym krokiem w postępowaniu w przypadkach naruszeń prawa jest wszczęcie postępowania, później przesłuchanie i przedstawienie zarzutu  (precyzyjnie określone naruszenie prawa, tj. na czym polega czyn zabroniony), a dopiero na samym końcu następuje wniosek o ukaranie sprawcy.
Fałszywe wezwania nie mają także obowiązkowo umieszczanych w rzeczywistych pismach urzędowych takich elementów jak: precyzyjnie wskazany w nagłówku pisma adresat czy podpis organu wysyłającego pismo ze wskazaniem osoby reprezentującej organ, jej funkcji i stopnia służbowego.


  Czytaj więcej...
Uważajmy na wyłudzenia - komunikat Ministerstwa Finansów Komunikat Ministerstwa Finansów
    MF nie pobiera opłat za rejestrację w CRP KEP
W związku z niepokojącą sytuacją wysyłania pism przez firmy działające na rynku do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, w których powoływany jest rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych (Centralny Rejestr Podmiotów - Krajowa Ewidencja Podatników CRP KEP) oraz wskazane jest żądanie uiszczenia opłaty za rejestrację w wysokości 195 zł, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że  nie pobiera opłaty za rejestrację podmiotów w CRP KEP.
CRP KEP służy:
1)  gromadzeniu wybranych danych ewidencyjnych z rejestru PESEL dotyczących osób fizycznych objętych tym rejestrem oraz danych wynikających:
  a)  ze zgłoszeń identyfikacyjnych i aktualizacyjnych podmiotów,
  b)  z niektórych dokumentów związanych z obowiązkami wynikającymi z przepisów podatkowych;
2)  weryfikacji danych, o których mowa w pkt 1, oraz porównaniu ich z rejestrami urzędowymi prowadzonymi na podstawie odrębnych przepisów.
Dane gromadzone w CRP KEP, zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2012 r. poz. 1314 oraz z 2013 r. poz. 2), objęte są tajemnicą skarbową, z wyjątkiem numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numeru identyfikacyjnego REGON.
Mając na uwadze powyższe Ministerstwo Finansów zaleca rozwagę w podejmowaniu współpracy z firmami oferującymi odpłatne wpisy do komercyjnych rejestrów.
Jednocześnie Ministerstwo Finansów informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za zawartość jakichkolwiek spisów/rejestrów przedsiębiorców prowadzonych przez firmy komercyjne.
  Czytaj więcej...
Sprawdź swój zwrot Informujemy, że na serwerze internetowym Izby Skarbowej we Wrocławiu została uruchomiona aplikacja „ZWROTY”, która umożliwia podatnikowi sprawdzenie aktualnego stanu realizacji zwrotu nadpłaty podatku wynikającego z zeznania rocznego za rok 2013. Aplikacja obsługuje dane ze wszystkich urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego dla podatników, którzy wykazali zwrot nadpłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z zeznań PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 oraz PIT-40. Aby sprawdzić stan realizacji konkretnego zwrotu wystarczy wejść na stronę

 http://zwroty.is.wroc.pl/   Czytaj więcej...

 
 
 

Biuletyn Informacji Publicznej

Odwiedziło Nas

981349 gości

Gościmy

Urząd Skarbowy w Zgorzelcu
ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8b
59-900 Zgorzelec
 

NIP: 615-102-40-71

Regon: 230000849

Godziny pracy:

poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek - 7.30 do 15.30
środy - 7.30 do 18.00 

 
 

Jak do nas trafić      mapa


Obsługa osoby niesłyszącej, niewidomej, głuchoniemej
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zgorzelcu informuje, iż osoby niesłyszące, niewidome, głuchonieme mają prawo skorzystać z pomocy osoby przez siebie wybranej, w celu ułatwienia nawiązania kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Ponadto kontakt z urzędem można nawiązać poprzez wysłanie faksu, drogą e-mail, kontaktu telefoniczny, bądź osobisty i poinformować o potrzebie załatwienia sprawy. Informacje o zaplanowanej wizycie w urzędzie osoba niesłysząca, niewidoma, głuchoniema, powinna zgłosić na co najmniej trzy dni przed planowaną wizytą  w urzędzie skarbowym.
Poniżej możliwe formy kontaktu:
1)      osobisty lub telefoniczny – sala obsługi klienta (tel.: 75 649 48 88),
2)      elektroniczny (e-mail) –
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć ,
3)      Fax – (tel.: 75 64 92 900),
4)      listownie – adres urzędu: Urząd Skarbowy w Zgorzelcu; ul. Boh. II Armii WP 8b  59-900 Zgorzelec.

Kierownictwo Urzędu:

Naczelnik: Władysław Sikora
Zastępca Naczelnika: Krystyna Wilgosz
Główny Księgowy: Jadwiga Stefańska
 
W sprawach skarg i wniosków Naczelnik oraz Zastępca Naczelnika
przyjmują interesantów:
 
- w poniedziałki od godz. 13.00 do 15.00
- w środy od godz. 13.00 do 15.00.
          
 

© 2014 Urząd Skarbowy w Zgorzelcu
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.
Template Design by funky-visions.de

Advertisement